Las Áfricas y la gestión de los centros educativos
Resumen
Palabras clave
Texto completo:
PDFReferencias
Africa Union Comision (2015). Agenda Africana 2063. T e Africa we want. Etiopía.
Aguadero, R. (2012). Una mirada a la Educación en el África subsahariana: posibilidades y desafíos en clave de equidad social. Foro de Educación, (14), 11-26.
Aguado, A. B. (2012). La f nanciación de la educación en África Subsahariana hoy. Foro de Educación, 10 (14), 41-54.
Naya, L. y Dávila, P. (2006). El derecho a la educación en un mundo globalizado. San Sebastián: Editorial EIREN.
Carnoy, M., y Rhoten, D. (2002). What does globalization mean for educational change? A comparative approach. Comparative Education Review, 46 (1), 1-9.
Edqual (2010). A Research Programme Consortium on Implementing Education Quality in Low Income Countries. Publication: Leadership and management. Recuperado de: http://www.edqual.org/publications/browse?theme=leadership-management
Fanfani, E. T. (2012). La escuela y la cuestión social. Diálogos Pedagógicos, 6 (11), 127-146.
Fernández, M. J. (2002). La dirección escolar ante los retos del siglo XXI. Participación Educativa. Nº5, pp. 23-28.
Foro Mundial de Educación para Todos (2000). Marco de Acción de Dakar de Educación para Todos: Cumplir nuestros compromisos comunes. Dakar, Senegal, 26-28 de abril del 2000. París: UNESCO.
Garduño, J. M. G., Slater, C. L., y Gorosave, G. L. (2011). El director escolar novel: estado de la investigación y enfoques teóricos. REICE: Revista Electrónica Iberoamericana sobre Calidad, Efcacia y Cambio en Educación, 9 (3), 30-50.
Garduño, J. M., Slater, C. L., & López Gorosave, G. (2010). El director escolar novel de primaria: problemas y retos que enfrenta en su primer año. Revista mexicana de investigación educativa, 15 (47), 1051-1073.
Gómez, C. O. y Begué, A. (2006). Los retos de la educación básica en África subsahariana. Documentos de Trabajo (Fundación Carolina), (6), 1.1-115.
Gómez, J. A. C. (2011). La educación y sus políticas como objetivo de desarrollo del milenio. Innovación Educativa, 11 (54), 53-65.
Guisán, M., y Exposito, P. (2001). Educación, Desarrollo y Emigración en África. Nuevas políticas de cooperación europea e internacional. Latinoamérica, 3 (2), 159.
Martín, P. A. S. (2011). De la educación tradicional africana a la escuela actual en África Subsahariana. Tabanque: Revista pedagógica, (24), 53-67.
Msila,V. (2012). Mentoring and school leadership: Experiences from South Africa. Journal of Social Sciences, 32 (1), 47-57.
Musibau, A y Adigun, J. (2012). T e Role of Head Teacher in Improvisation and Maintenance of School Plants. African Research Review, 6 (3), 232-238.
Oduro, G. (2009). Te missing ingredient. Headteacher leadership development in Sub-Saharan Africa. Commonwealth Education Partnerships. Recuperado de http://www.cedol.org/wp-content/uploads/2012/02/142-144-2009.pdf
Pérez, M. I. G., & Reyes, M. L. (2015). Mujeres africanas y educación superior: Políticas Educativas favorables a la igualdad de género en África Subsahariana. Journal of Supranational Policies of Education (JOSPOE), (3), 156-183.
Rovira, B. (2006). Áfricas. Cosas que no pasan tan lejos. Barcelona: RBA
United Nations Educational, Scientific and Cultural Education. Word data on education (2010/11). Profile of Education, Angola. Recuperado de: http://www.ibe.unesco.org/fleadmin/user_upload/Publications/WDE/2010/pdfversions/Angola.pdf
United Nations Educational, Scientific and Cultural Education. Word data on education (2010/11). Profile of Education, Algeria. Recuperado de: http://www.ibe.unesco.org/fleadmin/user_upload/Publications/WDE/2010/pdfversions/Algeria.pdf
United Nations Educational, Scientific and Cultural Education. Word data oneducation (2010/11). Profile of Education, Benin. Recuperado de: http://www.ibe.unesco.org/fileadmin/user_upload/Publications/WDE/2010/pdf-versions/Benin.pdf
United Nations Educational, Scientific and Cultural Education. Word data on education (2010/11). Profile of Education, Central African Republic. Recuperado de: http://www.ibe.unesco.org/fileadmin/user_upload/Publications/WDE/2010/pdf-versions/Central_African_Republic.pdf
United Nations Educational, Scientific and Cultural Education. Word data on education (2010/11). Profile of Education, Cameroon. Recuperado de: http://www.ibe.unesco.org/fileadmin/user_upload/Publications/
WDE/2010/pdf-versions/Cameroon.pdf
United Nations Educational, Scientific and Cultural Education. Word data on education (2010/11). Profile of Education, Egypt. Recuperado de: http://www.ibe.unesco.org/fileadmin/user_upload/Publications/WDE/2010/pdf-versions/Egypt.pdf
United Nations Educational, Scientific and Cultural Education. Word data on education (2010/11). Profile of Education, Ethiopia. Recuperado de: http://www.ibe.unesco.org/fleadmin/user_upload/Publications/WDE/2010/pdfversions/Ethiopia.pdf
United Nations Educational, Scientific and Cultural Education. Word data on education (2010/11). Profile of Education, Gambia. Recuperado de: http://www.ibe.unesco.org/fleadmin/user_upload/Publications/WDE/2010/pdfversions/Gambia.pdf
United Nations Educational, Scientific and Cultural Education. Word data on education (2010/11). Profile of Education, Kenya. Recuperado de: http://www.ibe.unesco.org/fileadmin/user_upload/Publications/WDE/2010/pdf-versions/Kenya.pdf
United Nations Educational, Scientific and Cultural Education. Word data on education (2010/11). Profile of Education, Morocco. Recuperado de: http://www.ibe.unesco.org/fleadmin/user_upload/Publications/WDE/2010/pdfversions/Morocco.pdf
United Nations Educational, Scientific and Cultural Education. Word data on education (2010/11). Profile of Education, Libya. Recuperado de:
http://www.ibe.unesco.org/fileadmin/user_upload/archive/Countries/WDE/2006/ARAB_STATES/Libyan_Arab_Jamahiriya/Libyan_Arab_
Jamahiriya.pdf
United Nations Educational, Scientific and Cultural Education. Word data on education (2010/11). Profile of Education, Senegal. Recuperado de: http://www.ibe.unesco.org/fleadmin/user_upload/Publications/WDE/2010/pdfversions/Senegal.pdf
DOI: https://doi.org/10.53766/HumSur |
|